1

Téma: Indikace imunologického vyšetření

Dobrý den pane doktore,
chtěla bych se zeptat, zda je dobré vyšetřit imunologii neplodného páru vždy, nebo jen když je neznámá příčina neplodnosti.
Jsem po 2. IVF, příčina neplodnosti je u nás ve velmi špatném spermiogramu ( 100% patologie spermií). Když jsem se lékaře po 1. IVF ptala, zda by bylo dobré imuno vyšetřit, řekl, že není potřeba, pokud je příčina jasná. Může si i muž tvořit protilátky proti vlastním spermiím, jak se to zjistí a lze to léčit?
Dále se chci zeptat na Váš názor na podávání Prednisonu po embryotransferu. Některá IVF centra ho dávají automaticky, já jsem ho v CAR UPMD Praha nedostala.
Děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů ve Vaší práci.

2

Re: Indikace imunologického vyšetření

xkata78 napsal:

Dobrý den pane doktore,
chtěla bych se zeptat, zda je dobré vyšetřit imunologii neplodného páru vždy, nebo jen když je neznámá příčina neplodnosti.
Jsem po 2. IVF, příčina neplodnosti je u nás ve velmi špatném spermiogramu ( 100% patologie spermií). Když jsem se lékaře po 1. IVF ptala, zda by bylo dobré imuno vyšetřit, řekl, že není potřeba, pokud je příčina jasná. Může si i muž tvořit protilátky proti vlastním spermiím, jak se to zjistí a lze to léčit?
Dále se chci zeptat na Váš názor na podávání Prednisonu po embryotransferu. Některá IVF centra ho dávají automaticky, já jsem ho v CAR UPMD Praha nedostala.
Děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů ve Vaší práci.

Vážená paní,

špatný spermiogram manžela vysvětluje, proč se nedaří přirozené oplození. Předpokládám, že umělé oplození "ve zkumavce" se zdařilo, že došlo k přenosům zárodků do Vaší dělohy a přesto jste neotěhotněla. A právě zde často hraje významnou roli fakt, že imunita ženy odmítá zárodek přijmout. Tuto skutečnost může odhalit vyšetření na pracovišti reprodukční imunologie a vhodný léčebný postup pak může situaci napravit.